خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» اهمیت تغذیه سالم در دوران مدرسه

اهمیت تغذیه سالم در دوران مدرسه

توانایی یک کشور برای رسیدن به سطح مورد انتظار تمدن اجتماعی و اقتصادی تنها به وجود افراد قدرتمند از لحاظ جسمی و ذهنی ، سالم و با استعداد بستگی دارد. این یک پیش نیاز برای کودکان و نوجوانان است که اکثریت جمعیت کشور ما را تشکیل می دهند . شخصیت کودک به ویژه در دوره پیش دبستانی شکل می گیرد و بر این اساس است که در این سال ها عادت هایی به دست بیایند که بر روی رفتارهای آنها در بزرگسالی تأثیر می گذارد. با توجه به رشد و پیشرفت سریع کودکان پیش دبستانی ، نیاز بسیاری از مواد مغذی ، بیشتر از سایر دوره های زندگی است. بنابراین ، دستیابی به عادتهای غذایی به خوبی توسعه یافته و همچنین تغذیه مناسب و متعادل در این دوره بسیار مهم است. عادات غذایی سالم که کودک در این سنین به دست می آورد ، بر دوره های بعدی زندگی خود تأثیر می گذارد و راه حل اساسی برای جلوگیری از مشکلات تغذیه ای آینده است. زیرا تغذیه سالم نقش مهمی در رشد و پیشرفت جسمی ، اجتماعی و عاطفی کودک دارد.


دوره پیش دبستانی که شامل کودکان در گروه سنی یک تا شش سال می شود در این دوره کودک در خانواده فردی می شود که شروع به تغییر می کند. در این دوره های بی شماری از رشد و تحول ، عادات غذایی کودک به طور مستقیم یا غیرمستقیم تحت تأثیر خانواده ، به ویژه عادات غذایی والدین قرار می گیرد.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


مادران ، پدران و سرپرستان باید بدانند که عادات غذایی آنها ، آنچه را دوست دارند و دوست ندارند کودک از آنها تقلید میکند اصرار مادر و پدر در تغذیه و نگرشهایی که بر روند غذا خوردن مانند پاداش و مجازات تأکید دارد ، بر روی عادتهای غذایی کودک تأثیر منفی می گذارد. مصرف مواد غذایی کودکان روزانه متفاوت است و برخی روزها کمتر و بعضی روزها بیشتر است. با این وجود باید سعی کرد کودک با برنامه هایی منظم از جمله دادن وعده های غذایی خود در یک ساعت مشخص ، کودک را عادت کند و اجازه ندهد غذاهایی مانند بیسکویت ، کراکر ، پرتقال ، کولا و شکلات و غیره را به جای وعده های غذایی بخورد.


مشکلات برجسته در کودکان پیش دبستانی در کشور ما شامل سوء تغذیه ، کمبود ویتامین D ، کم خونی ، انواع کمبود ویتامین ها ، گواتر ساده و پوسیدگی دندان شایع است. علاوه بر این ، در سالهای اخیر به دلیل تغییرات سریع در کودکان پیش دبستانی و مدرسه ، چاقی (چاقی) به یک مشکل در حال فزاینده در کشور ما و همچنین در جهان تبدیل شده است. از آنجا که تغذیه گروه کودک پیش دبستانی کاملاً به دیگران وابسته است ، خوردن بیش از حد ، که چاقی در این گروه سنی است ، دیده می شود ، بیشتر اشتباه والدین ، ​​مراقبان و سرپرستان است.


رژیم غذایی سالم ، کافی و متعادل به ویژه برای کودکان مانند هر دوره سنی بسیار مهم است. با توجه به رشد و نمو سریع ، نیاز کودکان پیش دبستانی برای بسیاری از مواد مغذی بیشتر از سایر دوره های زندگی است و عادات غذایی که در این دوره به دست می آید در طول زندگی ادامه می یابد. کودکان که هسته اصلی جامعه را تشکیل می دهند و در یک روند رشد و توسعه مداوم قرار دارند ، یکی از گروه هایی هستند که بیشتر از کمبودهای غذایی تحت تأثیر قرار می گیرند و عادت های سوء تغذیه به دست آمده در دوران کودکی عامل اصلی خطر ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری های قلبی ، فشار خون بالا و چاقی است.


علاوه بر یک رژیم غذایی سالم ، این واقعیت که کودکان شیوه زندگی فعال تری اتخاذ می کنند ، سطح فعالیت بدنی خود را افزایش می دهند و از آنها حمایت می کنند ، در رشد اجتماعی ، روحی و جسمی آنها نقش بسزایی خواهد داشت.


مربیان عزیز ،

سن مدرسه دوره بسیار مهمی است که در این دوره ، اگر تغذیه کودکان ناکافی و نامتعادل باشند ، در برابر بیماری ها مقاوم نخواهند بود. آنها اغلب بیمار می شوند و به دلیل غیبت ، موفقیتشان در مدرسه کاهش می یابد.


والدین عزیز،

فرزند شما در دوره رشد و نمو بسیار سریع قرار دارد. بیشتر از گذشته در خارج از خانه تغذیه می شود. آیا می دانید کودک شما برای رشد و نمو به چه مواد مغذی نیاز دارد و چه مقدار باید آنها را بخورند؟ یا هدف شما فقط برای تغذیه فرزندتان است؟ به نظر شما غذای مورد علاقه فرزندتان برای او مفید است؟ آیا عادتهای غذایی ، سلامتی و موفقیت کودک شما بر قدرت و خوشبختی فرزند شما تأثیر خواهد گذاشت؟ اگر در پاسخ به این سؤالات کنجکاو هستید و می خواهید فرزند شما سالم رشد کند ، به موقعیت و تغذیه فرزند خود بیشتر اهمیت دهید.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : hsgm.saglik.gov.tr

تگ ها :   تغذیه سالم
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده