دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بیماری های تنفسی در نوزادان

بیماری های تنفسی در نوزادان

بیماریهای تنفسی می توانند در نوزادان تهدید کننده زندگی شوند. بنابراین ، تشخیص اولیه مهم است.


نوزادان به ویژه در برابر برخی بیماری ها آسیب پذیر هستند. بنابراین ، تشخیص زودهنگام این بیماری ها به منظور کنترل شرایطی از قبیل بیماری های تنفسی در نوزادان باعث می شود تا تشخیص و درمان به صورت مؤثر انجام شود.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


طبق مطالعه "بیماریهای تنفسی در نوزادان" بسیار شایع است. این واقعیت ممکن است شگفت آور به نظر برسد. این بیماری های تنفسی در نوزادان نیاز به درمان زودرس دارد زیرا می توانند تهدید کننده زندگی باشند. امروز برخی از شایع ترین این بیماری ها و نحوه درمان آنها را یاد خواهید گرفت.


بیماریهای تنفسی در نوزادان


بیماری های تنفسی در نوزادان گاهی به عنوان بیماری های تنفسی نوزادی شناخته می شوند. دیگر ممکن است به دلایل عفونی یا نقایص هنگام تولد بروز کنند. برای پرداختن به برخی از شایع ترین بیماری های تنفسی در نوزادان. ما به کارهای انجام شده توسط سزار آلبرتو اوروزکو خواهیم پرداخت.


بیماری ریه بینابینی


این اولین بیماری در بین بیماریهای تنفسی در نوزادان می تواند بر کل ریه یا تنها بخشی از ریه ها تأثیر بگذارد. مشکل این است که باعث خسارت جبران ناپذیر به سپتوم آلوئول شده و باعث از بین رفتن هوا می شود. این خودبخودی در نوزادانی اتفاق می افتد که معمولاً وزن بسیار کمتری از وزن توصیه شده دارند .


متداول ترین روش درمانی ، قرار دادن نوزاد به سمت ریه آسیب دیده است علاوه بر این ، یک لوله تراشه در ریه وارد می شود که تحت تأثیر قرار نمی گیرد تا ریه دیگر بتواند بهبود یابد.


پنوموتوراکس


این بیماری تنفسی به طور کلی در نوزادان نارس شایع است. مشکل این است که هوا در مناطق پیرامون به دام می افتد و مجاری هوایی را سرکوب می کند. این هوای به دام افتاده معمولاً وارد فضاهای بین ریه و دیواره سینه می شود ، این ناحیه به عنوان حفره پلور شناخته می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد ، پوست نوزادان اغلب کبود به نظر می رسد. این بیماری به عنوان سیانوز (بیماری آبی) شناخته شده است.


کارشناسان این بیماری را اورژانسی می دانند ، زیرا خطر مرگ نوزاد تازه بسیار زیاد است. راه حل این است که با قرار دادن یک پروب در قفسه سینه نوزاد ، هوایی را که در حفره پلور فرار کرده است ، از بین ببرید.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


یک سوم بیماریهای تنفسی در نوزادان کمتر از 24 ساعت طول می کشد. مانند مورد قبلی ، پوست نوزاد ممکن است آبی شود. اگرچه کودک هنگام تنفس بیشتر مایعات را در ریه های خود پرتاب می کند ، نوزادانی که به واسطه سزارین یا تولد زودرس به دنیا می آیند ممکن است در دفع این مایعات مشکل داشته باشند.


درمان معمول این است که کودک را تحت کنترل مداوم نگه دارید. همچنین تهیه اکسیژن به کودک از جمله روشهای درمانی است. تنفس سریع یک علامت بارز این بیماری است. در طول درمان ، به کودک مایعات و مواد مغذی داخل وریدی داده شود.


سایر بیماریهای تنفسی در نوزادان


ما در مورد سه بیماری تنفسی بسیار متفاوت در نوزادان صحبت کردیم. با این حال ، بیماریهای دیگری نیز وجود دارند خلاصه خواهیم کرد ، زیرا ممکن است بسیاری از مشکلات دیگر از این نوع بوجود بیاید.


تراشه مادرزادی (فیستول تراکئوازوفاژیال):


در این حالت ، نای به شکلی که باید توسعه نمی یابد ، یعنی ضعیف و لکه دار است. وقتی نوزادان این بیماری را دارند ، اغلب هنگام تنفس سر و صدایی ایجاد می کنند. معمولاً اوضاع در 18 ماه بهتر می شود.


برونشکتازی مادرزادی:


 در اینجا ، مجاری هوایی به دلیل عفونت یا استنشاق یک ماده خارجی گسترش می یابد. به طور کلی ، این وضعیت اغلب عوارض ایجاد می کند و هدف از درمان ، درمان عفونت ها است (این موارد اغلب دوباره و دوباره اتفاق می افتد). در بیشتر موارد ، غیر قابل درمان است.


هیپوپلازی ریوی:


 این امر بر رشد ریه تأثیر می گذارد و مانع از برآمدگی مجاری هوایی و شریان ها می شود. طبیعتاً این شرایط باعث اختلال تنفسی می شود که غالباً منجر به مرگ می شود. با این حال ، این بیماری نسبتاً نادر است.


پنومونی مادرزادی:


در این حالت ، بافت ریه ملتهب می شود ، به همین دلیل میزان مرگ و میر بسیار زیاد است. با این حال ، درمان با آنتی بیوتیک های اولیه می تواند به جلوگیری از مرگ کمک کند.


به طور کلی ، اینها برخی از بیماریهای تنفسی است که نوزادان ممکن است از آن رنج ببرند. تشخیص زودهنگام برای کمک به پزشکان در درمان این بیماری ها مهم است. به منظور انجام این کار ، تیم پزشکی آزمایش های لازم را برای تصمیم گیری در مورد بهترین درمان درخواست می کند.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده