خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تمرین های مفید برای کودکان مبتلا به اوتیسم

تمرین های مفید برای کودکان مبتلا به اوتیسم

4 تمرین برای کودکان مبتلا به اوتیسم

 

اوتیسم شرایطی است که در هر 100 کودک 1 نفر رخ می دهد. به لطف برخی ابزارها و فعالیتها ، ادغام اجتماعی و رشد عاطفی ارتباط با افراد مبتلا به این مشکل راحت تر قابل تحقق است.


اختلال طیف اوتیسم (ASD) یک اختلال عملکرد مغز و اعصاب است. این بیماری که ساختار ژنتیکی دارد ، ذاتاً مزمن است. به طور عمده بر سیستم عصبی و عملکرد مغز تأثیر می گذارد. اما آیا می دانید چه کاری می توانید انجام دهید تا منبع انگیزه برای کودکان مبتلا به اوتیسم باشد و به رشد آنها کمک کند؟


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

علائم بیماری مربوط به تعامل و ارتباطات اجتماعی است. علاوه بر این ، در انعطاف پذیری در تفکر منطقی مشکلاتی وجود دارد و ممکن است نقایص مختلفی در علایق و رفتارها ایجاد شود.


هیچکدام از بیماران مبتلا به این اختلال عصبی روانی علائمی را نشان نمی دهند که می تواند به همان روش دیگری مشاهده شود. بنابراین بسته به شدت علائم و نحوه دیده شدن آنها ، دسته های مختلف تشخیصی وجود دارد.


در زیر اطلاعاتی در مورد برخی از تمرینات ارائه شده است که برای بهبود توانایی های شناختی کودکان مبتلا به ASD مفید خواهد بود.


تمریناتی برای کودکان مبتلا به اوتیسم


 فعالیت شماره 1 : بازی با اعداد


ما می توانیم با تعداد بازی های مختلف ، علایق کودکان و تعاملات اجتماعی را افزایش دهیم.

منافع کودکان مبتلا به اوتیسم به طور کلی محدود است. با این حال ، اکثریت قریب به اتفاق این کودکان به اعداد علاقه مند هستند. از آنجا که آنها جوان هستند ، معمولاً هنوز منطق اعداد را درک نمی کنند. با این حال ، آنها هنوز هم دوست دارند بازی هایی مانند جمع کردن همین شماره ها را انجام دهند.


علاوه بر این ، اشیاء چشم نواز آنها را مجذوب خود می کند. بنابراین می توانید چنین اسباب بازی های جذاب را بسازید یا بکشید تا به طور طبیعی به اعداد علاقه مند شوند. به عنوان مثال ، شمارش آنها با ساختن حباب ها می تواند یک بازی بسیار سرگرم کننده و آموزشی باشد.


همچنین می توانید طبق طبقه بندی ها و رنگ های مختلف فعالیت های طبقه بندی و گروه بندی را انجام دهید. در این روش کودک یاد می گیرد که چگونه گروه بندی کند و چگونه لیست اشیاء را فهرست کند. برای این فعالیت می توانید از قطعات بزرگ لگو ، رنگ ، اسباب بازی های کوچک پر شده یا توپ استفاده کنید.


چنین فعالیتهایی باعث افزایش علاقه کودکان و ترغیب آنها به تعامل با سایر افراد و اطراف خود می شود.


فعالیت شماره 2 : موسیقی درمانی برای کودکان مبتلا به اوتیسم


سازهای موسیقی حاوی ویژگی های شناختی و اجتماعی است که ممکن است برای کودکان مبتلا به اوتیسم مفید باشد.


موسیقی درمانی روشی است که سهم مثبتی در پیشرفت انسان دارد. اصطلاحات موسیقی در واقع در گروه ارتباط غیر کلامی عمل می کنند و از استفاده سالم از این کانال های ارتباطی پشتیبانی می کنند. این امر به افرادی که دارای مشکلات بیان هستند ، مانند کودکانی که دارای اختلال طیف اوتیسم هستند ، کمک قابل توجهی می کند.


این فعالیتها بر حمایت از پیشرفت عاطفی و مهارتهای بیان شخصی متمرکز است. به این ترتیب ، کودکان صداهای ایجاد شده توسط زبان بدن ، مانند خندیدن ، کف زدن یا کشش را تشخیص می دهند. اولین قدم در مورد کنترل ، آگاهی است. به همین دلیل ، نشستن در کنار بچه ها و تکرار همراه با حرکات ، نام ها و معانی آنها بسیار مفید خواهد بود.


فعالیت جالب دیگری که می توان در این گروه انجام داد این است که کودکان را با خواندن آهنگ های کوتاه و تکرار شونده ، از جمله حرکات بدن ، می توانند یاد بگیرند. هدف در اینجا این است که کودکان یاد بگیرند و در ضمن از آن لذت ببرند و علاقه خود را افزایش دهند.


فعالیت شماره 3 : بازی های تقلیدی


کودکان با تقلید و تکرار ، دنیای اطراف خود را بهتر می فهمند.


انجام بیش از حد کاری یا تقلید از یک رفتار خاص برای درک بهتر دنیایی که کودکان در آن زندگی می کنند بسیار مهم است. انجام چنین فعالیتهایی با پشتیبانی و کمک مثبت بسیار مهم است. بنابراین ، در این فرایند ، باید با فرزندان صبر داشته باشیم و انتظار نداشته باشیم که آنها در اولین آزمایش خود فوراً درک کنند.


یک فعالیت تقلید جالب ممکن است تقلید از روالهایی باشد که در طول روز انجام می دهیم. نمونه هایی از این موارد شانه کردن مو ، مسواک زدن دندان یا غذا خوردن است. به فرزندان خود کمک کنید هنگام انجام این نوع کارهای روزمره از شما تقلید کنند. همچنین می توانید تصاویر مختلف حیوانات را ترسیم کنید و به آنها یاد دهید که چگونه صدا درست کنند. سپس می توانید حیوانات را در تصاویر نشان دهید تا کودکان بتوانند صداها و تقلید های خود را بسازند.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


لازم به ذکر است که هر فعالیت ساده ای که در تقلید نقش دارد مفید است. به عبارت دیگر ، شما می توانید در مواردی که بیشترین توجه کودک را به خود جلب می کند ، از این نوع فعالیت های تقلیدی استفاده کنید.


فعالیت شماره 4 : ورزش بدنی


تمرینات بدنی به پیشرفت مهارت های حرکتی کودکان کمک می کند.


فعالیتهای بدنی از رشد روانی و افزایش تعامل کودکان با محیطشان حمایت می کند. این گزینه ایده آل برای انجام چنین فعالیت هایی در فضای باز و در محیط هایی با کودکان دیگر است. اما اگر این امکان پذیر نباشد ، یک مسیر معلول که شما با اسباب بازی های نرم و یا یک بازی شکار گنج با دویدن ، پریدن ، رسیدن یا رسیدن به خزیدن آماده خواهید کرد نیز فعالیت های بدنی مفیدی خواهد بود.


سرانجام ، مهمترین نکته ای که باید در نظر داشته باشیم این است که کودکان این فعالیت ها را لذت بخش می دانند و بنابراین علاقه خود را از دست نمی دهند. بنابراین ، می توانید فعالیت های پیشنهادی فوق را مطابق با خواسته های فرزندان خود تطبیق دهید.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده