خرید از سراسر دنیا


» اثرات منفی فریاد زدن به کودکان

اثرات منفی فریاد زدن به کودکان

فریاد زدن و 5 اثر منفی بر کودکان


تحقیقات نشان داده است که فریاد زدن به کودکان می تواند هم از نظر عملکرد عاطفی ، جسمی و هم از نظر مغزی به آنها آسیب برساند. در این مقاله جزئیات موضوع را برای شما گردآوری کرده ایم.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


فریاد زدن در کودکان بهترین گزینه برای آموزش آنها نیست. باور کنید یا نه ، کشف شده است که فریاد زدن ، نوعی خشونت ، می تواند در دراز مدت آسیب های مختلفی را در مغز و شکل گیری شخصیت شما ایجاد کند. در زیر ما جزئیات مختلفی در مورد دلیل مهم تربیت فرزندان با احترام به شما ارائه می دهیم. این مقاله را با دقت بخوانید و یاد بگیرید که چگونه می توانید فرزند خود را به صورت منضبط و با کمک عوامل مثبت مانند عشق و همدلی پرورش دهید.


فریاد مادران و پدران


آیا تا به حال به خودتان نگاه کرده اید وقتی فریاد می زنید؟ فریاد زدن در واقع به معنای از دست دادن کنترل در یک موقعیت خاص است. به همین ترتیب ، روشی است که ما عقاید خودمان را به آنها تحمیل می کنیم. آیا واقعاً فکر می کنید می توانید صدای خود را بلند کرده و پیامی را که واقعاً می خواهید به طرف مقابل بدهید ارسال کنید؟


روانپزشک با توجه به داده های موجود در کتاب Outsmarting Anger استراتژی برای خنثی کردن خطرناک ترین احساسات ما" نوشته جوزف شراند ، سیستم لیمبیک کودک هنگامی که شما شروع به بلند کردن صدای خود می کنید فعال می شود. این سیستم ، سیستمی است که به طور غریزی مکانیسم پاسخ "مبارزه " را فعال می کند.


به عبارت دیگر ، وقتی به جای گوش دادن به آنها و در نظر گرفتن آنچه آنها می گویند ، به بچه ها فریاد می زنید ، در واقع تأثیر متضادی از آنچه می خواهید به دست آورید ، دارید. واکنشی نشان می دهند ، کودکان یا علیه شما فریاد می زنند یا تسلیم می شوند و راهی برای فرار و نزدیکی به خودشان انتخاب می کنند.


فریاد زدن باعث می شود هم شما و هم فرزندتان احساس بدی داشته باشید. بیایید با جزئیات بررسی کنیم که فریاد زدن چه تاثیری بر کودکان دارد.


چرا باید از فریاد زدن به کودکان خودداری کنم؟


1. فریاد زدن باعث تغییرات مختلف در مغز کودکان می شود


طبق مطالعه ای که در سال 2011 انجام شد ، استرس ناشی از فریاد زدن ، که در سنین پایین و به طور مداوم ادامه می یابد ، ممکن است باعث ایجاد تغییرات مختلف در روش های پردازش اطلاعات مغز شود.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


بنابراین فریاد زدن در بچه ها می تواند بر رشد مغزی آنها تأثیر بگذارد. در این زمینه ، مغز خیلی سریعتر و عمیق تر از موارد مثبت پردازش اطلاعات و رویدادهای منفی را آغاز می کند.



2. فریاد زدن به کودکان منجر به افسردگی و از دست دادن اعتماد به نفس می شود


آیا به یاد دارید وقتی مادر ، پدر یا معلم به شما فریاد می زدند چه حسی داشتید؟ فریاد زدن در کودکان باعث ترس ، ناامیدی و اندوه می شود. علاوه بر این ، وضعیت روانی کودک علاوه بر این احساسات موقتی به شدت منفی می شود.


برخی تحقیقات نشان می دهد که آزار و اذیت کلامی در دوران کودکی با مشکلات روانی در بزرگسالی روبرو می شود. در حقیقت ، فریاد زدن می تواند باعث بروز افسردگی و اضطراب شود.


3. سوء استفاده عاطفی می تواند مشکلات رفتار را بدتر کند


همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم ، فریاد زدن به کودکان باعث واکنش سیستم های لیمبیک می شود و باعث می شود.اغلب بلند کردن صدای خود در برابر کودک می تواند وضعیت را بدتر از حل مسئله کند. کودک شروع درگیر شدن با نگرش هایی میشود که ممکن است او را به خطر بیندازد.

 

تحقیقات انجام شده بر روی کودکان 13 ساله نشان می دهد کودکانی که به دلیل فریاد والدینشان دچار استرس می شوند در دوره میان مدت شاهد افزایش رفتار منفی آنها بوده اند. بنابراین ، اگر نمی خواهید اوضاع وخیم تر شود ، باید از فریاد زدن به فرزندان خودداری کنید.


4. فریاد زدن باعث گمراهی کودکان در مورد کنار آمدن با موقعیت های آنها می شود


والدین مانند آینه هایی هستند که کودکان خودشان را می بینند. اگر نتوانیم احساسات خود را کنترل کنیم ، چگونه انتظار داریم که آنها به این هدف دست یابند؟ با از دست دادن کنترل خود ، ما در واقع به آنها یاد می دهیم مانند ما رفتار کنند. بنابراین وقتی به آنها فریاد می زنیم ، نشان می دهیم که این همان کاری است که آنها باید انجام دهند تا به آنچه می خواهند برسند.


پس چرا سعی نمی کنیم به جای فریاد زدن با آنها صحبت کنیم؟ چرا ما به بچه ها روشهایی برای حل مثبت عصبانیت و ناامیدی آنها نمی آموزیم؟ ما به عنوان والدین ، ​​باید نمونه ای از آنها باشیم. بنابراین ، وقتی فردا بزرگ شوند ، می توانند بزرگسالانی با اعتماد به نفس و همدل شوند.


5- فریاد زدن می تواند بر سلامت جسمی کودکان تأثیر منفی بگذارد


مطالعات علمی نشان می دهد که استرس ناشی از ترشح غدد درون ریز در کودکانی که دائماً به او فریاد می زنند می تواند منجر به بیماری های مزمن مختلف شود. از جمله مشکلات جسمی احتمالی ، می توان موارد زیر را ذکر کرد:


التهاب مفاصل (آرتروز)

میگرن یا سردرد

مشکلات کمر و گردن

درد مزمن دیگر.


در پایان ، اگر می خواهیم فرزندانمان بزرگسالان شاد ، احساسی ، همدل ، انعطاف پذیر و سالم باشند ، ابتدا باید احساسات خودمان را کنترل کنیم. فریاد زدن در کودکان راه حل مشکلاتی نیست که ما تجربه می کنیم. همچنین ، این روش به شما اجازه نخواهد داد تا سریعتر لباس بپوشند یا غذای خود را سریعتر تمام کنند.پس به جای فریاد زدن با آنا صحبت کرده و همراه آنها باشیم.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده